موی سر یکی از مهم‌ترین المانهای زیبایی است. انتخابب مدل مناسب مو میتواند تاثیر مثبت زیادی بر استایل افراغد داشته باشد اما داشتن موهای ناسالمف خشک و زبر جذابیت چنذانی ندارد برای جلوگیری از آسیب دیدن موها بهتر است نکات مراقبتی مهم برای مو را رعایت کنید. داشتن روتین مراقبت از مو نیز مانند روتین مناسب مراقبت از پوست اهمیت دارد. استفاده از شامپو و ماسک مو د اخلف حمام مناسب، استفاده از روغن‌ها وم سرم‌های تقویتی مراقبت از مو پس از حمام، کاهش استفاده از وسایل حرارتی مانند اتو و سشوار، استفاده از ماسک‌های تقویت موی خانگی و نخوابیدن با موی خیس میتواند باعث حفظ سلامتع و درخشندگی کوهای شما شود. شما میتوانید روتین ماقبت از مو کمنالسب خود را با توجه به قد، جنس و حالت موهای خود انتخاب و با رعایت مرتب آن موهایی سالم، نرم و درخشان داشته باشید. در ادامه نکات مهم برای مراقبت از موی سر مورد برزسی قرار گرفته است.

برای مراقبت از موی سر نرم‌کننده را فراموش نکنید.

هنگام شستن موها، استفاده از محصولات مراقبت از موی سر برای افزایش رطوبت مو اهمیت دارند. اما، چرا؟

تار‌ موها پوششی به نام کوتیکول دارند. کوتیکول پوشش خارجی مو است و از روی هم قرار گرفتن سلول‌های مرده تشکیل شده. نقش اصلی کوتیکول، استحکام بخشیدن و مراقبت از موی سر است.

وقتی موها رطوبت کافی ندارند، کوتیکول باز می‌شود تا رطوبت مورد نیاز از هوا وارد مو شود. برای همین است که معمولاٌ بعد از حمام موها وزدار می‌شوند.

پس، از یک نرم کننده‌ی مناسب مو استفاده کنید که حاوی عناصر آبرسان مو مانند روغن نارگیل باشد. نرم کننده را از وسط ساقه تا نوک موهای خود بزنید. هیچ وقت آن را به ریشه‌ی موهایتان نزنید.

استفاده از سرم مو

رطوبت موی خود را حفظ کنید.

اگر می‌خواهید موی شما سالم، قوی و زیبا به نظر برسد، فارغ از جنس و مدل آن، رطوبت آن را حفظ کنید.

برای سالم ماندن مو از محصولات مراقبت مو مانند سرم مو یا کرم مو استفاده کنید. این محصولات در طول روز روی مو می‌مانند و رشته‌های آن را خوب تغذیه می‌کند.
بعضی از محصولات مراقبت از موی سر باید روی موهای نم‌دار و بعضی دیگر، روی موهای خشک استفاده شوند. برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بگیرید‌، طبق دستورالعملی که روی محصولات نوشته شده، عمل کنید.

حفظ رطوبت مو

موهای خود را به طور مرتب کوتاه کنید.

کوتاه کردن مرتب موها برای داشتن موهای بلند و زیبا بسیار مهم است. هر تار مو 2 تا 6 سال عمر می‌کند و در پایان عمر خود ضعیف‌تر می‌شود. پس، موهای بلند شکننده و آسیب پذیرند و بیشتر موخوره می‌گیرند.

بهتر است بدانید، هایلایت و رنگ کردن موهای بلند، بیشتر به آنها آسیب میزند.

برای مراقبت از موی سر، آنها را در فاصله‌ی زمانی منظم هر 8 تا 12 هفته کوتاه کنید. اگر مو خوره‌ی موهاتان نسبتاً زیاد است، می‌توانید این فاصله را به 6 تا 8 هفته کاهش دهید.

کوتاه کردن مو
شامپوی مناسب انتخاب کنید.

اگر شامپو یا حالت دهنده موی شما نامناسب باشد، سلامت موهای شما به خطر می‌افتد. پس، شامپویی متناسب با موی خود انتخاب کنید. شامپوها، براساس نوع مو، سه دسته‌اند: «مناسب موهای خشک، معمولی و چرب».

اگر شوره‌ی سر یا ریزش مو دارید، از شامپوهای ضد ریزش و شامپو ضد شوره‌ استفاده کنید.
از مصرف شامپوهایی که ترکیبات نامناسبی مثل آمونیوم لوریل سولفات یا سدیم لوریل سولفات دارند، بپرهیزید.

انتخاب شامپو مناسب مو
سخن پایانی

خوشحالیم از اینکه به سلامت مو و ظاهر موهایتان اهمیت می‌دهید. سپاس گزاریم از اینکه مطالب ما را می‌خوانید و با ما همراهید. با نظرها و پرسش‌های خود به ما بگویید چه نکته‌های جدیدی از این مقاله یاد گرفتید؟ چه سؤالی داشتید که پاسخ آن را در این مقاله پیدا نکردید؟ مشتاقانه پاسخ خواهیم داد.

منبع: https://lafarrerr.com/blog/hair-care-tips/